fbpx

הלימונדה של הקורונה

לקראת שנה חדשה נהוג לערוך סיכום קצר של השנה שחלפה. את שנת 2020 קשה מאד לסכם, אנחנו לא יודעים מה עתיד להיות בשנת 2021, וחלק עיקרי מהשנה שעברה עלינו ממשיך איתנו אל תוך השנה החדשה – הקורונה.

קורונה תפסה כותרות ומהדורות שלמות, כולנו היינו מרותקים למסך, לחדשות או לרשתות החברתיות, וניסינו להשאר מעודכנים ככל שאפשר. אבל פרט לקורונה ששלטה בכותרות השנה, דבר אחד נוסף הובא אל קידמת הבמה, בעלי עסקים.

מאבק העצמאיים בתקופת הקורונה תפס כותרות רבות, ובצדק, שכן מדובר בציבור שלם של עצמאיים שספג נזקים, ואצל חלק מדובר בנזקים בלתי הפיכים.

אך יש גם צד טוב לסיפור, המהפכה הדיגיטלית.

בעלי עסקים רבים הפכו את הלימונים של הקורונה ללימונדה, מניבה ורווחית, כאשר הם החלו לפעול בזירה הדיגיטלית. הם ראו את ההזדמנויות שטמונות בקושי הרב שניצב בפניהם. סגר ועוד סגר, מגבלות קשות וקנסות, היוו מכשולים מאתגרים עבור העצמאיים שניסו להחזיק את הראש מעל למים.

חלק ניצל את ההזדמנות כדי להגשים חלומות ישנים. הם סגרו את העסק, שלא הצליח לפעול במתכונת הקורונה, ועשו הסבה. הם פתחו את העסק עליו חלמו שנים רבות, עסק שיש לו סיכוי לשרוד ואפילו להצליח בזירה הדיגיטלית.

בעלי עסקים נוספים ניצל ואת ההזדמנות בכדי להרחיב דווקא את העסק שלהם, במקום לסגור הכל הם הוסיפו לעסק הקיים שירותים נוספים. את השירותים ו/או המוצרים הנוספים הם מכרו וסיפקו אונליין. כך הם הצליחו להמשיך את הפעילות העסקית שלהם גם בימי הסגר.

וחלק נוסף של בעלי עסקים פשוט הבין שבכדי להמשיך את העסק שלהם הם חייבים לפתח נוכחות דיגיטלית, שם אין מגבלה של קבלת קהל, שמירת מרחק או סגירת החנות בזמן סגר.

מצאתם מה משותף לכולם? כולם עברו לשחק במגרש הדיגיטלי.

אתר אינטרנט לעסק

אחת הדרכים היעילות ביותר להמשיך להפעיל את העסק בזמן מגפת הקורונה, הוא להיכנס אל תוך העולם הדיגיטלי. הדרך הטובה ביותר למכור שירותים או מוצרים היא באמצעות אתר אינטרנט לעסק. כמות האתרים שהוקמו בשנת הקורונה (הראשונה לפחות, מי יודע?) היא הרבה מהרגיל. בעלי עסקים, ללא הבדל גיל, דת, מין וכמובן- ענף תעסוקתי, הבינו שבאינטרנט הכל אפשרי, גם בזמן מגיפה עולמית.

אז יש כאלו שפשוט החליטו לנצל את המומנטום ולהקים את האתר שהם רוצים להקים כבר מלא זמן, ודחו מסיבות כאלו ואחרות. הם הבינו שהגיעו לנקודה שבה אין סיבה לדחות יותר, זה או להיות (עם אתר) או לחדול.

ויש כאלו שהחליטו להעביר את כל פועלם לאונליין, והקימו חנות אינטרנטית בה מכרו את מוצריהם ושירותיהם ישירות מהמסך אל הלקוחות שלהם. מעבר לעובדה שהם הצליחו להמשיך לעבוד והעסק שלהם שרד את שנת הקורונה, הם גם הבינו גם זה רווחי.

חנות אינטרנטית לעסק- יתרונות

  1. חיסכון בתשלום שכירת: בעלי נכסים רבים נאבקו בעצמם לשרוד את שנת הקורונה, ולא פסחו על אף שוכר וגבו דמי שכירות, בזמן, במלואם, מכולם. מי שהשכיל והקים לעצמו חנות אינטרנטית הבין שאין צורך לשלם על חלל פיזי בכדי למכור את המוצרים שלו. על מה כן תשלמו? שרת אחסון, כתובת אתר, בונה אתרים ומקדם אתרים. למעשה מדובר באותן הוצאות – מקום (שכירות) ושיווק. הפער בין מה שתשלמו על חנות פיזית לחנות אינטרנטית גדול מדי בשביל לפספס הזדמנות כזאת, בתקופה בה חנויות רבות נאלצו להישאר סגורות ולא לקבל קהל.
  2. זמינות: שעות העבודה של החנות שלכם היו 9:00-20:00? כבר לא. גם באמצע הלילה תוכלו למצוא אנשים רבים גולשים להנאתם באינטרנט ומבצעים רכישות רבות. זמן הפעילות שלכם גדל לכל שעה ויום בשבוע.
  3. קהל גדול יותר: החנות שלכם באשקלון? אולי באבן יהודה? זה כלל לא משנה, כשיש חנות אינטרנטית ומערך משלוחים מסודר, הקהל שלכם נמצא בכל מקום. בכל הארץ, ואולי גם מעבר לים. בעלי עסקים רבים החלו למכור שירותים כמו סדנאות והרצאות שהועברו ב-zoom, גם לצופים מעבר לים.
  4. חשיפה: כתוצאה מסעיף 3 – החשיפה של העסק שלכם גדלה, יותר אנשים מכירים אתכם, יש לכם יותר לקוחות וכך גם – יותר ממליצים. ככל שממליצים עליכם יותר כך העסק שלכם עובר מפה לאוזן, ולמעשה כבר הבנתם… אין גבול להתפתחות העסקית שלכם בזירה הדיגיטלית.

בניית חנות אינטרנטית בוורדפרס

וורדפרס היא הפלטפורמה הפופולארית ביותר לבניית אתרים, וגם חנויות.

יש לא מעט סיבות למה וורדפרס הפכה לכה פופולארית, אחת מהן היא העובדה שהיא כה ידידותית למשתמש ולמעשה כל בעל חנות יכול לנהל אותה ולתחזק אותה בעצמו, ללא צורך במתכנת או מפתח אתרים. כך, בעלי עסקים יכולים לחסוך את הוצאות התחזוקה השוטפת ולנהל את האתר שלהם, בדיוק כפי שניהלו את החנות.

כמובן שאם אינכם מעוניינים תמיד ניתן לשלם עבור שירותי תחזוקת אתר וניהול חנות.

שכולם יכירו את החנות – קידום אתרים

אחרי המהפכה הקטנה שהחלטה בשנת הקורונה, בה הוקמו מאות אתרי סחר חדשים, מגיעים אל השלב הידוע והמוכר גם כשיש חנות פיזית. השיווק.

בעלי עסקים אשר ניהלו חנות או משרד עם קבלת קהל, יודעים שהעבודה אינה נגמרת ברגע שפתחת חנות או משרד. אם אין אסטרטגיה שיווקית, הם יכלו לשבת ולחכות בחנות/משרד ימים בלי שאף אחד ידע שהם קיימים. בדיוק כך גם עם חנות אינטרנטית, אם לא נחשוף את החנות ונקדם את החנות, הלקוחות לא ידעו שהיא קיימת ולא יגיעו אליה.

פעולות השיווק לחנות אינטרנטית מסתכמות בשיווק דיגיטלי- קידום אתרים, שיווק ברשתות החברתיות וכדומה. גם כאן, ניתן למצוא שתקציב השיווק שבעלי חנויות אינטרנטיות צריכים, נמוך בהרבה מפעולות השיווק שבוצעו עם החנות הפיזית שלהם.

בעל חנות פיזית אשר רצה לפרסם את החנות החדשה שלו, לצורך הדוגמא- בנתניה. פעם על-פי תכנית שיווק בכדי שקהל היעד בנתניה והסביבה יכיר את החנות ויגיע אליה. באותו התקציב, בעל החנות בנתניה אשר פתח חנות אינטרנטית, יכול לפרסם ולקדם את החנות ולקבל קהל מכל רחבי המדינה. אם השירות שלו כולל גם משלוחים לכל חלקי הארץ, אין סיבה להגביל את קהל הלקוחות לנתניה בלבד.

כך, אותן ההוצאות (ואף פחות) יכולות להניב תוצאות הרבה יותר גבוהות ולהעניק לעסק חשיפה גדולה ובסופו של דבר, להגדיל את ההכנסות של העסק.

יש לכם שאלה? רוצים להתייעץ?

תשאירו פרטים ומיד נחזור אליכם...

אהבתם? שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

יש לכם שאלה? רוצים להתייעץ?

תשאירו פרטים ומיד נחזור אליכם...

תוכן עניינים

דברים שכדאי לך לקרוא
בניית אתרים

Smart Bar – קטלוג ברי מים

SMART BAR – פתרונות מתקדמים לסינון מים עיצוב, תכנון ופיתוח אתר קטלוג לחברת smart-bar אתר smart-bar הוא אתר קטלוג המציג את מגוון פתרונות מתקדמים לסינון

המשך לקרוא »
פורטפוליו

לוי אינגבר שמאות מקרקעין

לוי-אינגבר, שמאות מקרקעין וייעוץ כלכלי עיצוב, תכנון ופיתוח אתר תדמית למשרד שמאות מקרקעין. אתר חדשני ומרשים כפי שביקשה ליהי אינגבר, בעלת המשרד. האתר של לוי-אינגבר

המשך לקרוא »