fbpx

ניהול רשתות חברתיות

קידום בפייסבוק | קידום באינסטגרם | גרפיקה ומיתוג

עמוד עסקי

בדומה לאתר אינטרנט גם ברשתות החברתיות תרצה שהעסק שלך יופיע בצורה מקצועית ונגישה ללקוחות. עמוד עסקי מאפשרת לך להציג מידע אודות העסק, אודותייך, תמונות, מוצרים, שירותים, פרטי התקשרות ועוד. אחד היתרונות בעמוד עסקי הוא היכולת לשמור על קשר עם מתעניינים ולקוחות ולתת מענה כמעט מיידי לשאלות והודעות. ניהול שיחה עם לקוחות פוטנציאליים מפתחת מערכת יחסים עם קהל הלקוחות העתידי שלך, דבר זה יוצר אמון ותורם לתהליך המכירה. 

קידום ברשתות החברתיות

כמו בכל מנוע חיפוש, כך גם ברשתות החברתיות, ניתן לקדם את העסק בחינם (אורגני) ובתשלום (במנהל המודעות של פייסבוק) הכל תלוי בתקציב שלך לשיווק ומידת התחרות בנישה שלך. 

קידום אורגני בפייסבוק הוא הרבה יותר פשוט מאשר במנוע חיפוש גוגל, התחרות יותר מצומצמת ויש אפשרויות גדולות יותר, אחת השיטות היעילות היא פרסום בקבוצות פייסבוק רלוונטיות. יש לא מעט קבוצות, בכל נושא כמעט, ולכל קבוצה תקנון משלה וימי פרסום שונים. מדובר בעבודה שיכולה להיות מעט סיזיפית, אבל בשביל זה אנחנו כאן! 

צריך להקפיד לפרסם בקבוצות רלוונטיות באופן עקבי, כך נשאר בתודעה של הגולשים ונהפוך עצמנו לאט לאט לאוטוריטה בתחומנו. מעבר לפרסום העמוד העסקי שלנו , מוצרים, שירותים וכדומה, רצוי גם לתת מענה ולהיות פעילים בקבוצות הרלוונטיות לעסק שלנו. כך הגולשים יכירו אותך ואת המקצועיות שלך בנושא. 

קידום ממומן במנהל המודעות של פייסבוק הוא דומה לקידום בגוגל, ההבדל הגדול הוא שאין צורך לבצע חיפוש בשורת החיפוש של פייסבוק בשביל שגולשים ייחשפו למודעה שלך. ההפך הוא הנכון – המודעות שלך פשוט יופיעו לגולשים בפיד הרשת החברתית מבלי לחפש אותך! הם כן צריכים לענות להגדרות קהל היעד שהגדרנו לעסק, וכל היתר כבר נעשה באמצעות בניה נכונה של קמפיין מודעות. 

גרפיקה ומיתוג ברשתות החברתיות

מיתוג העסק כולל בתוכו גם מיתוג הרשתות החברתיות. לעסק יש לוגו? הוא צריך להופיע גם באינטסגרם ובפייסבוק, גולשים ועוקבים צרכים לזהות את המותג שלך בכל מקום בו נתקלים בו, לכן, כל המיתוג שבנינו לעסק צריך להיות חלק מהרשת החברתית. 

את הפוסטים שמפרסמים בעמודים העסקיים צריך למתג, באמצעות לוגו העסק ושימוש בצבעי המותג. מעבר למיתוג, עיצוב המודעה חשוב כי זה מה שצריך למשוך את עיניי הגולשים ולגרום להם לעצור רגע ולקרוא… אחרי שהם יעצרו הם יקראו את הכותרת ויחליטו האם להמשיך אל תוך המאמר/פוסט. לכן – עיצוב המודעה ובחירת התמונה שנפרסם חשובה מאד לשם קידום העסק והגדלת החשיפה ברשתות החברתיות.

קצת על אינסטגרם

המשתמשים באינסטגרם עוקבים אחר חשבונות שמעניינים אותם בין אם מדובר בחברים קרובים או מכרים ועד חשבונות עסקיים של חברות, מותגים או אנשים מפורסמים “אושיות אינסטגרם”. 

פוסט- השימוש באינסטגרם מתמקדת בויז’ואל – אותה תמונה שתמשוך את העין של העוקבים שלך ותגרום להם לקרוא את התוכן שנלווה אליה, להקליק על קישור, לשמור את הפוסט שלך וגם לשתף אותו. כל הפיצ’רים הללו זמינים באינסטגרם בחינם. 

מעת לעת היישום מתעדכן בפיצ’רים נוספים כך במהלך הזמן נוספו – הסטוריז וה-IGTV שמאפשרים לעסקים ולאנשים פרטיים לעלות תכנים בצורת וידאו ולנהל למעשה ולוג (בלוג וידאו) ולהעביר דרכו את המסרים האישיים ו/או העסקיים שלהם. 

סטורי – תוכן שעולה לחשבון שלך ל-24 שעות בלבד. תוכן כתוב, תמונה או סרטון קצר. מעל 50% מהעסקים שנמצאים באינסטגרם משתמשים בסטוריז למטרות שיווק! 

היילייטס – אוסף סטוריז מחולקים לפי נושאים כך מבקרים בחשבון האינסטגרם שלך יכולים להיחשף לסטוריז שהעלת וכבר עברו את זמנם (24 שעות) כך למעשה מותג יכול ליצור “קטלוג” מחולק לנושאים וקולקציות.

IGTV – בפוסטים ובסטוריז ניתן לעלות סרטוני וידאו אך אורכם מוגבל וקצר דבר שיצא אצל משתמשים רבים רצף סטוריז של סרטונים שקיימות ביניהם קפיצות ומפריעות לצפייה רציפה אצל הצופה, ה-IGTV כעת מאפשר לעלות סרטונים באורך של 60 דק’. כיום אינסטגרם מאפשרת להציג תצוגה מקדימה של סרטון הIGTV שלכם כפוסט בפיד החשבון שלכם! 

האשטאג- מכירים את הסולמיות שאתם רואים בפוסטים או בסרטונים בסטוריז? הכירו את ההאשטאג! מחרוזת טקסט המשמשת לסימון וקטלוג נושאים ברשתות חברתיות ובאתרים ברחבי האינטרנט,. זוהי דרך מהירה ופשוטה לתייג פוסט, תמונה וכדו’ ולקשרו לנושא מסוים. ברגע שאנחנו מוסיפים האשטאג קיים (מישהו יצר לפנינו) לתוכן שאנו מעלים לרשת החברתית, אנחנו מצרפים אותו אוטומטית לקטלוג תחת אותו הנושא. ברגע שאנחנו משתמשים בהאשטאג שמעולם לא היה בשימוש ברשת, אנחנו למעשה פותחים קטלוג חדש שנושא את שם ההאשטאג שבחרנו. לפני שאנחנו מחליטים באילו האשטגים להשתמש רצוי שנעשה מחקר קצר, נבדוק מה גודלו של האשטאג וכמובן שנעקוב אחר האשטגים רלוונטיים לנו. 

קידום ממומן – באינסטגרם מתנהל באותו האופן שהוא מתנהל בפייסבוק – אנחנו בונים קמפיין מותאם לקהל היעד שלכם, מגדירים זמני פרסום ותקציב. למעשה- הקמפיין שבנינו בפייסבוק יסתנכרן אוטומטית עם חשבון האינסטגרם שלכם ויחסוך לכם עבודה כפולה

קצת על פייסבוק

פייסבוק היא פלטפורמת השיווק הכי גדולה שקיימת בעולם עם אפשרות לפרסום בתקציב נמוך ביותר של כמה שקלים בודדים ואף בחינם!!! 

פייסבוק מאפשרת לערוך פילוח קהלים בצורה מדויקת ומאפשרת לנו לבחור בפינצטה את הקהל אליו נפנה את המודעה שלנו. ניתן לפלח קהלים ע”פ גיל, מין, איזור מגורים, השכלה, מצב משפחתי, תחומי עניין ועוד כל כך הרבה פרמטרים שיצמצמו ככל שניתן את המיקוד שלנו. 

איך זה עובד? 

קידום אורגני- משמעו פרסום ללא תשלום לפייסבוק. פרסום אורגני הוא למעשה פרסום ידני של העסק שלך, או של העמוד העסקי של העסק שלך, במקומות הרלוונטיים לכך ברחבי הפייסבוק. ניתן לפרסם בפרופיל האישי שלך, כך חברים משותפים יכולים לשתף את הפוסט אצלם בפרופיל האישי וכן הלאה. כל אדם שמשתף למעשה מגדיל את החשיפה של הפוסט ומאפשר לאחרים לשתף אותו. סוג של “פה לאוזן” דיגיטלי. מעבר לפרופיל אישי אפשר לפרסם (בהתאם לנהלים) בקבוצות שרלוונטיות לנישת העסק שלנו ולמודעה שלנו ובכך להגדיל חשיפה ממוקדת סביב אותו תחום עניין. 

קידום ממומן- אנחנו למעשה בונים קמפיין בתוך מערכת ניהול המודעות של פייסבוק ומשלמים לפייסבוק עבור הפצת המודעה שלנו בהתאם להגדרות שהצבנו כמו פילוח קהל היעד, תזמון המודעה ותקציב הפרסום לפי יום, חשיפה או משך תקופת הפרסום. במהלך ולאחר פרסום הקמפיין נוכל לקבל דו”ח ביצועים ולנתח את הקמפיין שלנו – מי צפה בו? כמה הקליקו על הקישור? כמה מעורבות הייתה במודעה? כמה אנשים נכנסו לאתר שלי דרך המודעה? וכן הלאה. 

פיקסל פייסבוק- קוד מעקב שפייסבוק מספק לנו לאחר שאנו בונים קמפיין שמטרתו להגדיל תנועה לאתר שלנו או לדף נחיתה ממוקד. את הפיקסל אנו מטמיעים באתר וכך למעשה יכולים לעקוב אחר תוצאות הקמפיין שלנו- כמה אנשים ביקרו באתר? מאיפה הם הגיעו? כמה “נטשו” סל קניות? ועוד ועוד…

מעבר לכל אלו המאפשרים שיווק יעיל וממוקד בפייסבוק, חשוב שנזכור שבפייסבוק יש לנו מליוני לקוחות פוטנציאליים! ואיזה כיף שאפשר להגיע אליהם בקלות, ביעילות ובתקציב שמתאים לעסק שלכם.