fbpx

כותרת מפולפלת? 5 טיפים מגניבים לכתיבת כותרת שלא יסרבו לה

יאללה מתחילים….

1. סליחה אני רק שאלה!

אנשים מחפשים תשובות ופתרונות- אחד מסוגי הכותרות הכי פופולארי הוא כותרת השאלה. “how to…” 

מי מאיתנו לא חיפש משהו ברחבי האינטרנט וכתב “how to…..” כולנו!

לכן כותרת ששואלת שאלה, נותנת לקורא כבר את התחושה שהנה- תכף תהיה לו התשובה! מה שמוסיף מיד לערך התוכן 

מה שיגרום לו להמשיך לקרוא מעבר לכותרת! הכותרת עוררה אצלו סקרנות והוא מרגיש צורך חזק לקרוא כדי לדעת את התשובה.

2. רשימת מכולת

מכירים את הכותרות של הרשימות? 

“10 דברים שאתם……” או “כיצד ב-5 צעדים הפכתי ל….” (שילוב סעיף 1 ו-2)

בטח שאתם מכירים! מי לא? 

קוראים מתים על הכותרות האלה! 

קריאת תוכן בצורת רשימת מכולת הופך את הקריאה לנוחה קלילה וזורמת. 

השימוש במספרים גם הוא תופס את העין של הקוראים ובאופן אוטומטי פשוט בא להם להמשיך לקרוא ולדעת מה כל הסעיפים האלה….

3. אין שני לרושם ראשוני

לכותרת יש 8 שניות לתפוס את הקוראים שלך… למעשה- רק 20% ממי שיקרא את הכותרת ימשיך לקרוא את יתר התוכן

אז איך מרשימים ב-8 שניות? 

keep it simple!

כותרת עניינית, ברורה וחדה… בלי התחכמויות והתשות, יאללה ספרו לנו מה יש במאמר הזה! כתבו פשוט וברור, אבל כמובן בתיבול 

4. מה יוצא לי מזה?!

כדאי שהכותרת תכיל בתוכה את התועלת שהיא מביאה. קוראים יעצרו ויקראו את הכותרת שלך , בשלב זה הם כבר צריכים לדעת מה יצא להם מזה שהם יעצרו הכל, יקדישו זמן, וימשיכו לקרוא את כל התוכן שפירסמתם מעבר לכותרת… סוג של “פתרון” או “תוצאה”. למשל “גוף חטוב ב-30 ימים” הם יודעים שמקריאת הטקסט/מאמר הם יוכלו להשיג גוף חטוב. ב30 ימים. 

5. בוא נדבר על רגשות…

הכותרת צריכה לגרום לקוראים להרגיש. חייב לעורר את הרגשות של הקוראים ולפנות גם לרגש, לא רק להגיון…

משתמשים במילות רגש כמו- מדהים, מושלם, הכי טוב, הכי מקצועי, קל, פשוט, מעורר השראה ועוד. 

מילות הרגש והעוצמה יפעילו את הרגש אצל הקוראים וגישתם מיד תהיה מעט שונה.